10 dec. 2016

Mer norskt i depån

Då har även vi krupit till korset och köpt en skvätt av ekonomibloggarnas snuttefilt - Protector Forsikring. Jag är egentligen inte speciellt påläst utan jag gjorde något jag väldigt sällan gör och lyssnade på andras rekommendationer.

En nära vän till mig är helt fantastiskt övertygad om att PROTCT kommer att bli en utmärkt investering och om det nu inte kommer att bli det så kommer han naturligtvis få höra det till leda..


Protector Forsikring har haft en tuff höst då utvecklingen på den danska marknaden har varit rätt usel. Jag är beredd på att nästa kvartalsrapport kommer sannolikt inte heller speciellt kul men på längre sikt så hoppas jag att det är en bra investering.

1 000 aktier inhandlades till 67 norska kronor per aktie vilket blev lite drygt 72 500 svenska kronor.

Nu i jultider brukar jag undvika Stockholms innerstad i allmänhet och Drottninggatan i synnerhet då det är vansinnigt med folk och jag blir bara förbannad. Att det knappt går att röra sig hindrade dock inte tre rånare som klockan 10.30 rånade en av mina favoritbutiker, Rob E. På bilderna kan jag se att de tagit "rätt" skyltfönster och kan konstatera att det här kommer att bli dyrt, mycket dyrt.

Personalen skall dock vara oskadda vilket naturligtvis är det viktigaste

Down Town Detroit seglar genast upp som ett mer tryggt alternativ till Stockholm...

12 kommentarer:

  1. Kul att även du tagit in denna förpuppade pärla i din väska. Dock har jag alltid sett dig som en person som sällan följer andras fotspår och att du dels nu slår följe med bloggosfären, om än cirka 3 år "för sent", dels lyssnar till en vän (var det också inte en "vän" som rekommenderade Hexagon...?).

    Är det som så att du ej längre vågar chansa själv, utan istället måste låta andra "chansa" åt dig?

    OM OM OM så är fallet kanske ett namnbyte torde vara på sin plats; "Chansar mest (genom andra) och tillåter mig vara arrogant på dessas bekostnad"?

    Oavsett...lycka till med dina framtida chansningar - som alltid är det lika roligt att följa dig!

    /Sofokles

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Cristofer!
      Anar jag en förtäckt kontring efter mitt huserande i ditt kommentarsfält?
      https://fermentumvitae.blogspot.se/2016/12/pengar-gor-dig-ond.html

      Även om det är svårt att tro så har jag faktiskt två vänner. Jag lyssnade på den första och det gick rätt bra med Hexagon och nu får vi se hur det går med Protector :-)

      Naturligtvis vet jag bäst själv men för att krydda till tillvaron en smula så investerar jag på rekommendation.

      Tack till uppslaget men om det ska till ett namnbyte tycker jag nog lite ödmjukt att "Vet bäst" är rätt passande...

      Önskar dig en fantastisk lördag! Jag har hört att det är ett jävla drag i Motala på lördagskvällar...

      //Cm

      Radera
  2. Är det på allvar Sofokles inte ser humorn och ironin i din kommentar på hans blogg?

    /Niklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Niklas!
      Inte på allvar - han är så väl medveten om att jag drygar mig...

      Kontringen är bara för att locka mig till en ny kommentar :-)
      Mvh//Cm

      Radera
    2. Hej Niklas!

      Du behöver ej oroa dig över att jag missar den genomskinliga ironin från Herr CM. Skall jag vara helt ärlig så finns det få människor jag så snabbt fattat tycke för. Googlar du "jordnära", "sympatisk", "empatisk", omtänksam" mm. lär du nog hitta någon rad där det står: "....se Chansar Mest".

      MEN, och detta är ett stort sådant; gubben är dryg....j***t dryg och han bör, då och då, sättas på plats;)

      För dig/er som hoppats på en "battle" oss emellan kan jag tyvärr meddela att ni kan se era önskningar grusas, eller...?

      /Sofokles

      Radera
  3. Helt rätt att undvika folksamlingar, tänk på allas vår framlidne vän Taimour Abdelwahab. Finns säkert meningsfränder till honom därute i mörkret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis finns det fler Taimour där ute och det är bara en tidsfråga tills det smäller även i Stockholm.

      Nu var ju Taimour en riktig klåpare och jag är rätt nöjd över att det som självmordsbombare är rätt svårt att träna för sitt uppdrag.

      Mvh//Cm

      Radera
  4. Åh nej, var tvisten på skoj?! :(
    Jag som såg framför mig två bittra aktiebloggare i fullt krig med varandra.
    Det skulle ha livat upp i decembermörkret... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade det säkert gjort, men då CM är till åren kommen måste vi låta honom vila kring dessa mörka tider.

      Betänk att han måste klara av att såväl gå upp på morgonen som att gå och lägga sig. Däremellan skall han också hinna med att skriva både en och två spydiga kommentarer. Allt detta på et dygn. Man kan inget annat än att beundra den gamle.

      Nej, nu skall jag lägga av innan ekonomi-bloggosfären förpestas av dessa barnsligheter.

      /Sofokles

      Radera
  5. Haha!
    Du gjorde min söndag!
    Kommentaren hos Sofokles gör att jag skrattar så att jag gråter :)

    Vem har sagt att ekonomibloggare är torra?

    SvaraRadera