30 sep. 2014

Månadsrapport September

Jag velade rätt länge om jag skulle välja rubriken "Jag är rätt kass på det här, del 3"...

Marknadsvärde - 6 268 336 kr ( -0,6% )
Belåning - 175 919 kr ( -17% )
Utdelningar - 1 045 kr
Sparkvot nettolön - 43%
Affärer - Inga

Att depåvärdet skulle sjuka i september var inte helt överraskande och månadens bottennapp är utan tvekan MTG som drabbas av Rysslands planer att begränsa utländskt ägande av rysk media. MTG har under september rasat med 13% - tack Putin!

Det enda positiva under föregående månad är att sparandet faktiskt varit helt ok - 30 000 kr in på depån och belåningen minskade till 176 000 kr. Jag har ännu inte avyttrat min misslyckade rapportspekulation om 300 Oriflameaktier som nu ligger nästan minus 10% men det är på agendan under oktober månad.

Oktober ser för övrigt ganska trist ut för tillfället. Förutom efterslängarna av en ganska kostsam weekendresa till Kroatien så kommer vi åka på en självrisk för plåtskador på bilen + hyrbil + servicekostnad och våra vänner fransoserna vill ha €650 i Taxe Foncière.

Det kostar på att ligga på topp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar