1 jan. 2015

Månadsrapport december

Depåvärde - 6 758 721 kr (2,4%)
Saldo - 45 441 kr
Nettoutdelning - 3 818 kr
Affärer - Inga

Depåvärdet ökade under månaden med 159 736 kronor vilket är rätt trevligt. Den största orsaken till ökningen är dock att jag satt in årets bonusutbetalning på 128 000 kronor och utan den så stannar uppgången på måttliga 0,4%.

I övrigt så har december varit en stillsam månad och jag har inte gjort några aktieaffärer då jag begärt en flytt av depån till Avanza som förhoppningsvis snart är genomförd.

Utdelningsmässigt så har McDonalds delat ut 1 132 kronor och Orange delade ut 2 686  kronor den 30 december. Totalt fick vi under året 244 935 kronor i bruttoutdelning.

Utöver bonusutbetalningen så ligger jag lite lågt med ytterligare överföringar till aktiedepån då jag i nuläget inte vet hur stort sparande vi har haft under december. Jag sitter just nu på Madrids flygplats för att flyga hem till Sverige och jag kan med en enkel överslagsberäkning konstatera att det är precis som vanligt - våra semesterresor kostar alltid mer än vad vi ursprungligen trott..

Överskott blir det hur som helst och jag buntar ihop december månads sparande med nästkommande månad så får vi en trevlig start på året..

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar